عرض سلام و ادب خدمت کاربران خوب ایران کابر.

به یکی دیگه از سری مقاله های راهنمای پیش از خرید خوش اومدید ، امیدواریم که این مقاله بتونه براتون مفید واقع بشه و در انتخاب محصول مورد نظرتون به شما کمک کنه.

در این مقاله قصد داریم تا بطور مفصل درباره درب ها و بخصوص درب های ضد سرقت صحبت کنیم که از اهمیت زیادی برخورداره و یجورایی امنیت خونه رو تامین میکنه. بطور کلی سعی می کنیم به این سوالات پاسخ بدیم:

  • ساختمان اصلی یک درب از چه قسمت هایی تشکیل شد؟
  • تفاوت درب های داخلی با درب ضد سرقت چیه؟
  • ملاک های تعیین قیمت درب به چه صورته؟
  • بررسی انواع درب ضد سرقت
  • بررسی انواع درب داخلی

همون طور که میدونین یک خونه میتونه درب های مختلفی داشته باشه ، اصلی ترین درب خونه که باید از نوع درب ضد سرقت باشه و درب های داخلی که بازم بین درب های اتاق ها با حموم و سرویس بهداشتی تفاوت هایی وجود داره.

درب های ضد سرقت ، درب هایی با قدرت و استحکام بالا هستندکه معمولا برای درب های بیرونی منازل و ادارات استفاده می شوند. درب های ضد سرقتی که در ایران کابر موجود هستند بصورت پک کامل خدمت مشتریان عرضه می شود که در ادامه بیشتر درباره بخش های مختلف اون صحبت می کنیم.

همه ی درب ها دارای کلاف ، چهارچوب ، قفل و دستگیره هستند. از کلاف شروع می کنیم ، یکی از اساسی ترین تفاوت های درب های داخلی با درب های ضد سرقت در جنس کلاف اونهاست بطوریکه در درب های ضد سرقت این کلاف آهنی و در درب های داخلی جنس این کلاف از چوبه به همین دلیله که شکستن درب های ضد سرقت خیلی سخته . اندازه استاندارد این کلاف آهنی ۴ × ۸ سانتی متره.

یه نکته مهمی که باید بدونین اینه که کلاف درب های ضد سرقت علاوه بر اینکه آهنی هستن یه سری آپشن هایی دارن که مقاومت اونها رو چند برابر میکنه اول پروفیل های آهنی وسطی هستن که ضخامتشون ۲ × ۲ سانته و در وسط کلاف قرار میگیره و دوم لچک ها هستن که در تعیین قیمت درب خیلی مهمن . این لچک ها آهنایی هستن که در گوشه ها بصورت مورب قرار می گیرن.

اندازه استاندارد درب ها!

اندازه انواع درب ضد سرقت همه جا استاندارده و امکان سفارشی سازی وجود نداره ، عرض استاندارد برای این درب ها ۱۰۵ یا ۱۱۰ سانتی متره و ارتفاع استاندارد ۲۱۰ سانتی متر است و درب ها بصورت تک لنگه ، یک و نیم لنگه و دو لنگه در بازار موجود هستند که در درب های دو لنگه عرض استاندارد برای هر درب ۱۰۰ سانتی متر و در درب های یک و نیم لنگه عرض و ارتفاع استاندارد به ترتیب ۱۴۰ و ۲۱۰ سانت هستند. درب های داخلی امکان سفارشی سازیشون بیشتره و میتونن با هر اندازه ای تولید بشن و معمولا ۱۰۵ × ۲۱۰ سانت هستند.

چهارچوب ها!

هم درب های ضد سرقت و هم درب های داخلی به چهارچوب نیاز دارن که این چهارچوب ها از ورق های آهنی ایجاد شدن که ضخامت این ورق آهنی میتونه متفاوت باشه و هر چقدر که این ضخامت بیشتر باشه درب گرون تر میشه. یکی از نکته های مهمی که باید در هنگام خرید درب دقت کنید ، کف چهارچوبه ، کف چهارچوب دو تا اندازه رایج داره ۱۴ و ۱۸ سانتی که معمولا درب هایی که در اندازه ۱۱۰ × ۲۱۰ سانت هستند کف چهارچوب ۱۸ سانت دارن چون چهارچوبشون عریضتره و درب هایی که ۱۰۵ × ۲۱۰ سانت هستن ، کف چهارچوبشون ۱۴ سانته و مشخصه که قیمت درب در حالت اول بیشتر از حالت دومه. در درب های داخلی معمولا از کف چهارچوب ۱۴ سانتی استفاده میشه.

تا اینجا سه تا ملاک تاثیر گذار در قیمت درب هارو گفتیم ، اولی اندازه چهارچوب (۱۴ یا ۱۸ سانتی) و دومی ضخامت ورق آهنی چهارچوب و سومین مورد اندازه و ابعاد درب اینکه یک لنگه باشه ، یک و نیم لنگه باشه یا دو لنگه باشه و وقتی درب تک لنگه است عرضش ۱۰۵ باشه یا ۱۱۰ .

روکش های درب!

یکی دیگه از قسمت های مهم درب روکش است روکش درب ها از هر جنسی که باشه میتونه ضخامت های متفاوتی داشته باشه و طبیعیه که هر چقدر ضخامت روکش بیشتر بشه مقاومت درب و قیمتش گرون تر میشه. در روکش درب معمولا از ام دی اف استفاده میشه که بیشتر درب های ضد سرقتی که در ایران کابر موجوده از ام دی اف ۸ میل (میلی متر) که ضخامت قابل توجهی داره استفاده شده (ضخامت ورق MDF در انواع درب ضد سرقت میتونه ۳ میل ، ۵ میل و ۸ میل باشه). برای طرح دادن روی درب ها روش های مختلفی وجود داره میشه با CNC طرح های فرورفتگی ایجاد کرد یا برای ایجاد طرح های برجسته از PVC ، راش ، بلوط ، گردو یا چوب های دیگه استفاده میشه ، قیمت درب هایی که روی روکش اونها PVC کار شده یا اصطلاحا روکش PVC هستند نسبت به طرح های چوب ارزون تر هستند.

یکی از تفاوت های اساسی درب های ضد سرقت با درب های داخلی اینه که داخل درب های داخلی خالیه ولی در درب های ضد سرقت روی کلاف درب یک لایه ورق آهنی معمولا با ضخامت ۷ میل پر می کنن و بین ورق آهنی و روکش درب از فوم پر میشه.

در هر قسمت سعی کردیم تفاوت هایی که بین درب های داخلی با درب های ضد سرقت هست بیان کنیم ، در اینجا لازمه بگم که در بین درب های داخلی یه نوع ABS هم وجود داره ، در واقع ABS نوعی پوشش ضد آب ایجاد میکنه و در درب های سرویس بهداشتی و حموم که در معرض آب هستن کاربرد داره. در روکش درب های داخلی HPL و HDF می توانند استفاده شوند که نسبت به ام دی اف ارزان تر هستند.

 

در این مقاله سعی کردیم با نکات ضروری که باید قبل از خرید درب بدونید ، بررسی کنیم تا موقع خرید به آسونی بتونید جنس های مختلفی که در بازار هست بررسی و مقایسه کنید و یه انتخاب خوب داشته باشید. سعی می کنیم این مقاله رو مرتب به روز رسانی کنیم و اگه نکته ای جا مونده به توضیحاتمون اضافه کنیم پس ما رو فراموش نکنید.

اگر سوالی دارید که جوابشو در این مقاله پیدا نکردید ، خوشحال میشیم با ما در میون بذارین و ما با افتخار کمکتون می کنیم. حتما سوالاتتونو در قسمت دیدگاه ها بیان کنید.

به امید دیدار مجدد شما .

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

درباره این مقاله :
درب ضد سرقت
راهنمای خرید درب ضد سرقت
تاریخ بروز رسانی مقاله :
جدید ترین مقالات ایران کابر :
پشتیبانی و مشاوره آنلاین
مکالمه را شروع کنید
سلام وقت شما بخیر! برای چت در WhatsApp پشتیبان مورد نظر خود را انتخاب کنید.